Praca z dziećmi z perspektywy psychodietetycznej
Nowy E-kurs Praca z dziećmi z perspektywy psychodietetycznej. I edycja
Zapraszamy na E-kurs Praca z dziećmi w perspektywy psychodietetycznej, gdzie przybliżymy tematykę żywienia dzieci w nawiązaniu do psychologii rozwoju, zdrowia i pracy w systemie rodzinnym. Każdy dietetyk powinien mieć tą wiedzę. Prowadzony przez specjalistę z zakresu psychologii żywienia i rozwoju emocjonalnego. Karmienie, niejedzenie, problem z wprowadzaniem nowych produktów często mają podłoże psychologiczne. Ruszamy 28 kwietnia, sprawdź plan i dołącz już teraz!
Z naszego doświadczenia wiemy, że praca nad zmianą nawyków żywieniowych, to niezwykle trudne zadanie. Szczególnie w przypadku małych dzieci, ponieważ ich funkcjonowanie bardzo mocno łączy się z rozwojem psychicznym jak i fizycznym. Bardzo często problemy związane z żywieniem powodują występowanie wielu trudnych emocji zarówno u dziecka jak i rodzica. Niestety mogą one prowadzić do problemów wychowawczych lub małżeńskich, nie wspominając już problemów zdrowotnych. Praca specjalisty polega więc nie tylko na ułożeniu odpowiedniej diety, ale i nad pomocą w jej wdrożeniu. W tej sytuacji trzeba wykazać się wiedzą nie tylko z zakresu dietetyki, lecz również psychologii małego dziecka, dialogu, który wspiera oraz sposobu radzenia sobie ze stresem i trudnymi emocjami rodziców. Specjalista dietetyk, lekarz, psycholog pracujący z rodzinami, gdzie pojawia się problem żywieniowy musi znać podstawy rozwoju fizycznego i emocjonalnego człowieka oraz wzajemne powiązania emocji z jedzeniem. Skoro tyle mówi się o emocjonalnym jedzeniu u dorosłych, musimy wiedzieć, że tak samo te czynniki związane są z uczeniem się jedzenia u dzieci. Problem jest o tyle poważniejszy, że u dzieci wykształcają się dopiero nawyki żywieniowe, często na bazie doświadczeń i modelowania rodzinnego, a nierozwiązane konflikty i problemy emocjonalne rodziców mają odzwierciedlenie w postawach wobec jedzenia dzieci. Problemy dotyczą karmienia, wprowadzania nowych potraw, uczenia zdrowych nawyków, wprowadzenia stałych pokarmów, czy zaburzeń odżywiania. Jest nad czym pracować. Dlatego zapraszamy na E-kurs Praca z dziećmi w perspektywy psychodietetycznej, gdzie przybliżymy tematykę żywienia dzieci w nawiązaniu do psychologii rozwoju, zdrowia i pracy w systemie rodzinnym. Każdy dietetyk powinien mieć tą wiedzę. Ruszamy 28 kwietnia, sprawdź plan i dołącz już teraz!
Plan kursu
E-kurs składa się z 10 bloków tematycznych oraz webinaru podsumowującego. Kurs jest prowadzony przez dwie specjalistki z zakresu psychologii oraz psychodietetyki. Zawiera praktyczną wiedzę oraz wyjaśnienia najczęściej pojawiających się problemów żywieniowych i rozwojowych dzieci i młodzieży. Wskazuje na związki między opiekunem, dzieckiem, a emocjami, które prowadzą do problemów. Kierowany jest do dietetyków, specjalistów żywienia, lekarzy, psychologów, studentów tych kierunków.
- Dziecko u dietetyka. Jakie wymagania stawiamy dietetykowi pracującemu z dziećmi i ich rodzicami?
Jak nawiązać pozytywny relację i w jaki sposób rozmawiać, aby dowiedzieć się jak najwięcej. Z jakimi problemami musi zmierzyć się specjalista w gabinecie z dziećmi w różnym wieku. Na jakie kwestie zwrócić uwagę rodzicom.
- Wprowadzanie pokarmów stałych oraz późniejsza przygoda z jedzeniem
O tym jaki wpływ ma relacja między rodzicem a dzieckiem na wybory żywieniowe malucha. Czy rzeczywiście można oddzielić emocje od jedzenia. Jakie problemy związane z karmieniem dziecka pojawiają się w przedziałach wiekowych 6-12 miesięcy, 13 miesięcy-3lata i w wieku szkolnym w kontekście żywienia.
- Kary, nagrody a zachęta
Co motywuje dzieci. Czy ciągłe nagradzanie to dobry pomysł, a może wręcz odwrotnie. Jak w zależności od wieku dziecka budować jego motywację wewnętrzną.
- Emocje rodziców oraz ich motywacja
O tym jak w empatyczny i profesjonalny sposób prowadzić rozmowę z rodzicem. Jak kierować jego trudnymi emocjami. Skąd one się biorą i czy realnie wpływają na proces terapii.
- Problemy żywieniowe związane z rozwojem dzieci
O tym jak rozwój i temperament wpływa na preferencje żywieniowe maluchów. Jakie są objawy zaburzeń Integracji Sensorycznej. Czym różni się neofobia, selektywne jedzenie od postawy neofobicznej. Z jakim specjalistą współpracować, aby zapewnić najlepsze rezultaty.
6 . Psycho-fizyczne skutki samodzielnego jedzenia
Dlaczego warto wspierać samodzielne jedzenie dzieci? Jak ono wpływa na ich rozwój psycho-fizyczny? Czy metoda BLW jest zawsze najlepszą opcją? Czy zabawa jedzeniem może powodować problemy przy stole, a może wręcz przeciwnie?
- Oswajanie /modelowanie zachowania. Praca z niejadkiem.
W jaki sposób uczą się dzieci, a w jaki sposób ta edukacja przekłada się na naukę zasad żywienia. Na jakich zasadach poznają świat. Jak pracować z dzieckiem, które nie chce jeść? Jak zamienić Tadka niejadka w Tadeusza Smakeusza i czy w ogóle się da?
- Nastoletnie problemy żywieniowe.
Z jakimi problemami trafia nastolatek z rodzicem do dietetyka. Problem zaburzeń odżywiania wśród młodzieży i psychologicznego podłoża problemów. W jaki sposób komunikować się z trudnym, młodym pacjentem. Jak zadbać o więź rodzinną w trakcie dietoterapii. Jakie narzędzia i umiejętności psychologiczne wykorzystać w gabinecie dietetyka.
9. Praca z opiekunem. Jak rozmawiać z opiekunem dziecka, aby poznać sytuację w środowisku domowym i stosunek rodziny do problemów dziecka. Na co zwracać uwagę opiekunom. Jak wspierać opiekunów w nierównej walce z zaburzeniami odżywiania na poszczególnych etapach choroby. Co może a co absolutnie nie może znaleźć się w słowniku specjalisty rozmawiającego z systemem rodzinnym wplątanym w zaburzenia odżywiania.
10.Odpowiedzi na wasze pytania zgromadzone podczas kursu. Poruszenie dodatkowych kwestii wzbudzających zainteresowanie.
11. Webinar podsumowujący. Pytania i odpowiedzi, rozwinięcie tematu, który najbardziej zainteresował.
Prowadzące:
Marta Szpojda – magister psychologii, specjalista ds żywienia dzieci, oraz Certyfikowany Edukator Pozytywnej Dyscypliny. Prowadzi kursy oraz szkolenia dla rodziców dotyczące psychologii żywienia oraz rozwoju emocjonalnego. Założycielka i prowadząca grupy Zdrowe Brzuszki i Zdrowe Emocje. Autorka gościnnych artykułów w strefie specjalisty w Dbam o Cud. Mama 3-letniego Juliana.
Anna Paluch – psycholog, psychodietetyk, specjalista ds. żywienia, trener, ale przede wszystkim fanka holistycznego podejścia do zdrowego stylu życia i diety. Właścicielka Gabinetu Psychodietetycznego Flow by Ania, współautorka bloga poświęconego zdrowemu stylowi życia oraz treściom specjalistycznym dla dietetyków dbamocud.pl i autorka projektu “80 dni dookoła zdrowia”, a także E-kursów “Zaprojektuj Swój Zdrowy Styl Życia” oraz “Zarządzanie stresem w zdrowiu”. Prowadzi szkolenia i webinary z zakresu psychodietetyki współpracując z portalem Psychologia w Polsce, jest zastępcą redaktor naczelnej w Magazynie Psychologicznym Bang!.
Koszt kursu
Koszt kursu to jedynie 189 zł za 10 tygodni intensywnej pracy – materiałów teoretycznych oraz praktycznych narzędzi psychologicznych skierowanych do specjalistów z zakresu praktycznej pracy z rodziną w gabinecie dietetyka. Bez siedzenia na nudnym szkoleniu, możesz w każdym momencie, w którym będziesz mieć ochotę, w zaciszu domu popracować nad materiałami z kursu.
- 10 zestawów materiałów w formie pdf wysyłanych w każdą sobotę o 20.00 od początku trwania kursu,
- bonusowy webinar podsumowujący po zakończeniu kursu, ustalimy wygodny termin,
- dostęp do zamkniętej grupy online, gdzie możemy się wymieniać uwagami, informować, zadawać pytania i dzielić doświadczeniami z pracy,
- nasz wsparcie przez cały czas projektu, jesteśmy do Twojej dyspozycji mailowo czy przez skype w każdym momencie kursu
- wiedzę, narzędzia, triki, wskazówki, ciekawostki z zakresu psychodietetyki, które ułatwią Ci życie i pomogą rodzinom w dokonaniu skutecznej i trwałej zmiany czy nauce prawidłowych postaw żywieniowych,
- praca z case study,
- możliwość podniesienia kwalifikacji zawodowych,
- możliwość intensywnej pracy nad swoją karierą zawodową w odpowiednim dla nas miejscu i czasie,
- zaświadczenie ukończenia kursu
- możliwość otrzymania faktury
- symboliczny test sprawdzający wiedzę :)Czy to dużo za 10 bloków tematycznych pełnych wiedzy i inspiracji? Za ponad 100 stron materiałów? Sami zweryfikujcie!
Opinie o prowadzonych kursach i prowadzących:
Jeśli masz problem ze swoim dwulatkiem
Katarzyna Zalewska – psycholog i terapeuta
Gorąco polecam kurs Psycho dla dietetyka prowadzony przez Panią Annę Paluch. Jestem dietetykiem, cały czas się szkolę i rozwijam, wydawałoby się, że nic już mnie nie zaskoczy, ale ten kurs jest inny…! Wiedza przekazana prostym i przyjemnym językiem, w sposób skłaniający do głębszych przemyśleń nad naszą współpracą z pacjentem + praktyczne porady. Ogromną zaletą tego typu kursu jest to, że nie narzuca terminów szkoleń tylko mogę usiąść do materiałów w dogodnym dla mnie momencie. Pani Aniu
dziękuję i polecam!
mgr inż. Julita Dudicz dietetyk Poradni Dietetycznej – Ku zdrowej diecie!
Ogromnie polecam ten kurs wszystkim lekarzom, zwłaszcza tym, którzy zajmują się pacjentami, u których otyłość stanowi punkt zwrotny na drodze do zdrowia, jak i pediatrom i psychiatrom zaangażowanym w opiekę nad osobami z zaburzeniami odżywiania. Doskonale stworzone materiały, które w przystępny sposób wytłumaczą jak dzięki metodom stosowanym w psychologii pomoc pacjentom.
Ten kurs to również przypomnienie dla nas, ze pracujemy z człowiekiem, a nie “przypadkiem” , i ze podejście holistyczne to klucz do sukcesu !
Marta Fulmańska-Anders – lekarz w trakcie specjalizacji
Zapisy
- WEBINAR: WYPALENIE ZAWODOWE W PRACY DIETETYKA i zawodach pomocowych - 8 maja, 2022
- E-kurs Zaburzenia odżywiania w pracy dietetyka, lekarza, trenera - 7 marca, 2022
- Dialog motywujący i jeszcze więcej praktycznych narzędzi - 15 lutego, 2022