Marketing w branży psychologicznej

MARKETING W BRANŻY POMOCOWEJ – JAK UNIKNĄĆ „WCISKANIA KITU”

Prowadzisz własny gabinet psychologiczny? Jesteś terapeutą lub coachem? Chciałbyś zdobywać nowych klientów, ale widząc słowo „marketing”, masz ochotę przestać czytać ten artykuł? Nie rób tego! Przeczytaj i sprawdź, jak może Ci on pomóc w rozwoju Twojego gabinetu.

Marketing często kojarzy się negatywnie. Bywa postrzegany jako próba „wciskania kitu” potencjalnemu klientowi czy namawiania do zakupu. Wielu terapeutów obawia się, że marketing w branży pomocowej kłóci się z ich etyką. Działania marketingowe w tym obszarze są bardzo specyficzne.

Marketing w branży psychologicznej to zaprezentowanie siebie jako pomocnego eksperta. Ma on za zadanie pokazać potencjalnemu klientowi, że potrafimy mu pomóc i dlaczego może nam zaufać.

MARKETING – TWOJE MUST HAVE!

Wielu terapeutów ma poczucie, że nie potrzebuje marketingu. Zwłaszcza jeśli system oparty na poleceniach klientów działa sprawnie. Jednak co się stanie, gdy źródło poleceń w końcu się wyczerpie? Warto pomyśleć o tym odpowiednio wcześnie.

Najważniejszy będzie on jednak dla osób rozpoczynających działalność. Na początku potrzebujesz poinformować świat o swoim istnieniu. Już w trakcie studiów można zacząć budować wokół siebie pewną społeczność. Jak? Na przykład za pomocą krótkich filmików na YouTube – potem podepniesz kanał do swojej strony www. Poza tym czytaj i ucz się. Własny gabinet to własny biznes – warto wiedzieć co nie co na ten temat.

20% ludzi przeczyta treści na stronie, a 80% obejrzy film video.*

OD CZEGO ZACZĄĆ?

Jeśli prowadzimy gabinet psychologiczny lub planujemy otworzyć własną praktykę, zadbajmy o stronę internetową. To pierwszy ważny element marketingu, od którego wszystko się zaczyna.

Witryna internetowa to wizytówka gabinetu, zaproszenie. Warto zadbać o jej wygląd. Pozytywne wrażenie można zrobić tylko raz. Dobra witryna internetowa powinna być przede wszystkim przejrzysta, mieć dużo białej przestrzeni, ciekawy design. Jej nawigacja musi być prosta i intuicyjna. Nie próbuj robić tego samemu, szkoda Twojego czasu – oddaj go potrzebującym. A projektowanie strony zleć. Nie masz środków? Umów się z projektantem na miesięczne raty. Większość się zgodzi.

Na stronie powinny znaleźć się wszystkie najważniejsze informacje o terapeucie i jego ofercie. Ważne, aby były to informacje kluczowe z punktu widzenia klienta. Dobre zdjęcia również wzmocnią przekaz. Najlepsza będzie własna, profesjonalna sesja.

SŁOWA MAJĄ MOC, CZYLI CONTENT IS THE KING!

Ważnym elementem marketingu internetowego są również treści pojawiające się na stronie. Zadbaj, aby były esencją przekazu i trafiały do Twojego klienta.  Potrzebujesz też wiedzieć, do kogo piszesz. Wyobraź go sobie i pozwól słowom płynąć.

Idealnym narzędziem jest pisanie bloga podpiętego do swojej strony. Można wręcz zbudować stronę wokół bloga. Pomaga on w budowaniu pozycji eksperta w swojej dziedzinie. Dzięki niemu tworzymy relację z czytelnikiem, pomagamy mu wyrobić sobie opinię na nasz temat i zdobywamy jego zaufanie.

Marketing treści, jak podaje Hubspot (Content Marketing Institute, 2017), generuje trzy razy więcej ruchu na stronie niż płatne działania reklamowe przeciętnego posiadacza strony.

Odgrywa on również kluczową rolę w pozycjonowaniu strony. Regularnie publikowany pomaga zwiększyć ruch w witrynie, gdyż jest dla Google informacją, że strona żyje i coś ciekawego się dzieje. A to znaczy, że warto ją wyświetlać wyżej. Tylko nie duplikuj swoich treści – tego już wujek Google nie lubi.

O MNIE CZY NIE O MNIE?

Ważnym elementem, jeśli chodzi o treści na stronie, jest zakładka „O mnie”. Według statystyk jest ona najczęściej odwiedzana zaraz po stronie głównej. Niestety bardzo często skupia się ona głównie na autorze. Standardowo zawiera również wykaz ukończonych uczelni i kursów.

Podstrona ta w istocie ma dać Twojemu klientowi odpowiedź na pytanie: Co ja będę z tego miał? Tak, Twoja zakładka o Tobie…

Jak to zrobić?

Specjalnie dla psychologów, psychoterapeutów i coachów powstał darmowy e-book – Jak napisać: ‘O mnie’. Są w nim omówione wszystkie najważniejsze kwestie, na które należy zwrócić uwagę oraz dwa schematy, według których możesz taki tekst napisać. E-book ze strony Mindness można pobrać pod tym linkiem:

ODBIERZ E-BOOK OD MINDNESS

Na razie dostępny jest tylko dla czytelników Magazynu Bang!

 

TWÓJ PRZYJACIEL PODRÓŻY

Marketing – dobrze się z nim zaprzyjaźnić, bo to trampolina, która pozwala się wybić i zaistnieć. Aby tak się stało – potraktuj go poważnie.

„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj. Śnij. Odkrywaj.” Mark Twain

Stwórz ciepły, cudowny, rozwijający gabinet, wspieraj masę ludzi, daj im nowe życie, radość i szczęście. Ale najpierw pozwól im się znaleźć. A potem podróżuj, śnij i odkrywaj.

*Źródło: www.hubspot.com/marketing-statistics

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu w branży pomocowej zapraszamy na bloga www.mindness.pl.

Autorka artykułu

Agnieszka Gajewska

Anna Paluch
Previous

JAK „SIĘGAĆ PO TO,  CO CHCEMY, NIE RANIĄC PRZY TYM INNYCH”? ASERTYWNOŚĆ W PRAKTYCE

Next

10 OBJAWÓW UZALEŻNIENIA OD KOMPUTERA

About Author

Anna Paluch

Jestem psychodietetykiem, ciągle czerpiącym z obu dziedzin. Jedzenie pełni tak wiele funkcji psychologicznych, że nie można tych dziedzin rozdzielać przekonując do zmiany nawyków żywieniowych. Ważniejsze od liczenia kalorii jest poszukanie odpowiedzi na pytanie: dlaczego jem? Odczarowuję psychologię w kontekście diety. Wiem o czym mówię, bo sama to przerabiałam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Check Also